رقص ایرانی,رقص عربی,رقص شرقی
انواع رقص ایرانی
رقص سیستانی
رقص شمشیر و یا صورت ساده تر آن یعنی رقص چوب که به همراه دهل و ساز ( به گویش سیستانی دول و ساز ) اجرا میشود.
رقص فولکلوریکو
رقص فولکلوریکو نام یک سبک رقص سنتی است. این رقص در مکزیک و تگزاس محبوبیت و منشا دارد.
رقص فولکلوریکو نام یک سبک رقص سنتی است. این رقص در مکزیک و تگزاس محبوبیت و منشا دارد.
رقص کردی
رقص کردی بخشی از آیینهای نمایشی کردها است که بصورت گروهی و به شکل حلقهای نا کامل در حالیکه پنجه دستهایشان به هم گره خورده است و از چپ به راست در حرکت هستند اجرا میشود. اولین نفر سمت راست گروه که با دستمالی در دست وظیفه هدایت و هماهنگ کردن حرکت بقیه رقصندگان را به عهده دارد و سرعت و ریتم و شور رقصندگان بستگی به هدایت او دارد را در زبان بومی سَرچُوپی کِش (به کردی: سهر چۆپی کێش) و آخرین نفر گروه که در منتهیالیه سمت چپ حلقه قرار دارد و او نیز مسئولیت مشابهی دارد را گاوانی مینامند.
رقص کردی بخشی از آیینهای نمایشی کردها است که بصورت گروهی و به شکل حلقهای نا کامل در حالیکه پنجه دستهایشان به هم گره خورده است و از چپ به راست در حرکت هستند اجرا میشود. اولین نفر سمت راست گروه که با دستمالی در دست وظیفه هدایت و هماهنگ کردن حرکت بقیه رقصندگان را به عهده دارد و سرعت و ریتم و شور رقصندگان بستگی به هدایت او دارد را در زبان بومی سَرچُوپی کِش (به کردی: سهر چۆپی کێش) و آخرین نفر گروه که در منتهیالیه سمت چپ حلقه قرار دارد و او نیز مسئولیت مشابهی دارد را گاوانی مینامند.
رقص گرجی
رقص گرجی ، رقص فولکوریک مردم گرجی است و جزو رقص های سنتی منطقهٔ قفقاز محسوب می شود.
رقص گرجی ، رقص فولکوریک مردم گرجی است و جزو رقص های سنتی منطقهٔ قفقاز محسوب می شود.
رقص آذربایجانی
رقصهای آذربایجانی از سری رقصهای فولکلوریک است که از نسلی به نسل بعدی منتقل و در این پروسه توسعه و شکل گرفتهاست.
رقصهای آذربایجانی از سری رقصهای فولکلوریک است که از نسلی به نسل بعدی منتقل و در این پروسه توسعه و شکل گرفتهاست.
رقص هندی
در سده اول قبل از میلاد در هند، بسیاری از متون رسمی با این نگرش نوشته میشدند که قوانین مدیریت اجتماعی، زندگی خصوصی، نظام زبانی، مبادلات مالی عمومی، سیاست داخلی، فنون شعر و فنون اجرای نمایش را تدوین کنند. « ناتیاشاسترای » باراتا مونی اولین متن موجود درباره رقص است. گرچه موضوع اصلی « ناتیاشاسترا » نمایش است، به موضوع رقص نیز به مقدار قابل توجهی پرداختهاست. این متن از یک سو به جزیئات حالات مختلف حرکت دست میپردازد واز سوی دیگر این حالات حرکت را به دو دسته نرم و شدید تقسیم میکند؛ حالت اول معرف شکل رقص « لالیتا » (« لایسا ») و حالت دوم معرف رقص « تنداوا » است.
رقص ایرانی,رقص عربی,رقص شرقی
منبع:http://www.codetools.ir/dance.html